A Sosyal Medya


Merhaba;

Hayat yaşamaya değer anlar ve bu anları beklemekle geçen sıkıcı süreçlerden meydana gelen bir kolajdır. Bazen inanmak istediğin şeylere kendini inandırmak ve inandıklarının inanmadıkların  olması burukluğu. 2000'li yıllarda uçan araba yapılmasını beklerken motosiklete kabı sarıp aha bu da araba diyerek önünüze konması gibi. Senin onu ararken; Onu unutmadığımı, önemsediğimi anlasın diye düşünmen. Onun ise aradığını gördüğünde; Of bu niye arıyor şimdi diye hayıflanması gibi bir şey işte. Ben de böyle olsun istemezdim ama böyle oldu! Sosyal medya rahat iletişim  ve erişim parolasıyla msn döneminde başladığından beri gün geçtikçe bir ego tatmin aracına dönüştü. Herkesin kendini fenomen sandığı bir araç bu! Gitgide gerçek çevreden ve ilişkilerden koparmaya başlayan ve bunları adeta sanal karşısında önemsizleştiren bir virüs gibi. Birilerine hayran olmaya hayranız ama genellikle kendimize!

Büyük bir hevesle kurduğumuz msn'lerden bolca titreşim atarak ve karşı tarafı web  cam açtırmaya darlayarak geçen günlerin sonunda; evrenin internet olan her noktasında ki kişilerle facebook, twitter, instagram, whatsapp (ki bunu seviyorum!) vb uygulamalarla ulaşımı ve iletişimi anında sağlamamız gerçekleşti. Bu uygulamalar ilk dönemlerde amacına hizmet ederek kullanılsa da gün geçtikçe hedefinden şaştı ve kendi kendilerini tüketmeye başladı. İnstagramı düzgün fotoğraflar çekip yayınlamak için benim dışında kullanan pek biri yok mesela çevremde. 

Bin, on bin, yüz bin, milyon diye gitse de biraz ilgi gören kim varsa fenomencilik oynamaya başladı bu mecralarda. İletişim için açılan bu sosyal medya mecraları; bir şey paylaşmadan etrafı stalklamak,  kimsenin gönderilerini beğenemezken; atılan bol kaslı, kalçalı, memeli fotoğraflara gelen beğenilerle ego tatmin etmek, baba parasıyla traveller gibi s*kim sonik etiketlere sığınmak  ve yedekte tutulacak erkek kız arkadaş listesi oluşturmak için (ki genelde bir boka yaramayan; her kadına ya da  erkeğe asılan kişilerden oluşan listelerdir bunlar ve bu yüzünden nice ilişki başlamadan p*ç olmuştur) kullanılır oldu. Sosyal medyanın sahte dünyası iş hayatı yoğunluğu ve yaşam sıkıntısıyla birleşince en kolay yoldan ilgi görülebilecek  yer olduğu için; biriyle oturup kahve içip dertleşmek yerine, kahvenin fotoğrafını çekip o kişinin fotoğrafı beğenmesiyle bir tatminiyet yaşama gerzekliğine dönüştürüldü. Sosyal medya hepimizi a sosyal etti. 

Bin ya da milyon takipçiniz olabilir ama önemli olan sokağa çıktığınızda selam verecek birinin olmasıdır. Zor durumlarda gerçekte bulunacak bir sıkı dost sanalda milyon takipçiden çok daha değerlidir aması hepimiz bu yanlışları yapıyoruz. Ben facebook'u kapattım. Başka hesap açtım onu da kapattım! Stalkgram  ay pardon instagram ise kapatmama rağmen sürekli görüşemediğim  ve değer verdiğim bazı arkadaşlarımdan kopmamak isteğimle tekrar açıldı ve bir de cidden güzel fotoğraflar paylaşmaya çalışıyorum ve çalışacağım! Fenomenleri takip etmiyorum. Sadece arkadaşlarımı takip ediyorum. Çünkü onları önemsiyorum. Fenomenlerin, oyuncuların, modellerin vb bana ihtiyacı yok! Nurgül Yeşilçay güzel kadın ben beğensem de beğenmesem de öyle! Fatma Girik'in gözleri bir seninkiler iki ama kusura bakma! Trump son olaylardan sonra açıklama yapmış; Benimde siyah arkadaşlarım var diye! Ok.  Fenomensilerin senin  beğenine ihtiyacı yok reklam peşindeler sadece  ama ben esprilerimi sadece sen gülesin diye yazıyorum da hiç oralı değilsin!

Çocukken yılbaşı gecesi sabahlamayı havalı bir şeyler sanırken son yıllarda oluşan başımıza bakalım bu yıl neler gelecek kaygısı gibi bir şey oldu sosyal medya. Neyse ki bu salgın sürecinde ben de evden çalışma trendine uydum. Evdeyim çalışmıyorum! Ailem ve bir iki güvendiğim dostum dışında da arayıp soran ya da arayıp sorduğum kimse yok.  Buna bağlı olarak ise fazla da bir panik yapmamam gerek çünkü; kaybedeceklerimiz ancak kazana bildiklerimiz  kadardır ve benim kazandıklarım az ama çok değerli ve onları  kaybetmeye de hiç niyetim yok! Tamam bazen düşünüp karara bağladığım konular hakkında neden böyle sonuçlara vardığımı düşünmeden edemediğim için karara bağlayamamış gibi hissediyorum ama şu yazıyı okumanızı sağlaması dışında sizin olsun bu hepimizi a  sosyal eden sosyal medya;  bana gerçekler yeter. Ben sadece sirk izlemeyi seviyorum.

Hoşçakalın.

twitter.com/atakandinc
     
instagram.com/tembelsair










Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Derbi Günü

Büklüm Büklüm

Kazayla