Ruhun Gıdası

 



    Bir sanatçıyı takibe almak onunla yeni bir yolculuğa çıkmak adeta. Bir yönetmen, yazar ya da şarkıcı. Seninle birlikte o da olgunlaşıyor, değişiyor, seni değiştiriyor. Müzik kültürüm olmadığı ya da net olmadığı bir dönemde Hayko ile beni tanıştıran arkadaşın bana bu tanışma dışında sadece zararı oldu fakat tanışma bitti!

    İbrahim Tatlıseks ile yersiz yerli pop müzik arasında gelip gittiğim kayıp yıllarda tanıştık kendisiyle. Üniversiteden liseye geçmeye çalışıyordum! Rock ile pek aşinalığım olmamasına rağmen özellikle söz yazarlığı bir dinleyici olarak kendisine bağladı beni adeta. Hayko'nun şarkılarını her dinleyişte sözler daha derinleşiyor ve şarkılar gitgide anlamlanıyordu. Acıyı bal eğledik! Yerel ve arabesk tadı müzik alt yapısında asla terk etmeyen sanatçılardan biri olarak rock müzik dinlemeye başlamama neden olan adam Hayko Cepkin'dir yakalayın!

    Son Kez, Melekler, Gelin Olmuş ve daha neler neler. 2007 yılında Tekirdağ'a geldiği bir konser gecesinde pek sevgili ve sonradan bu olayla ilgili bozulduğum arkadaşımın güzel yer kalmamış ve bilet fiyatları da pek pahalı deyip beni uyuttuktan sonra başka bir grupla konsere gidip 2.derece boyun fıtığı başlangıcına neden olacak şekilde kafa sallaması bende  bu durumdan haberdar olunca travma yaratmıştı kısa bir süreliğine.

    Yıllar sonra yine bir gençlik festivali vesilesiyle geldiği Tekirdağ'da neyse ki gayet canlı ve genele hitap ettiği için pek te kanlı olmayan konserinde babam ve arkadaşlarımla birlikte nihayet doyasıya dinleyip hasretimi dindirmiştim. Senfoni Orkestrasıyla izleyemediğim için pek bir hayıflanıyorum yalnız kalsın! Umarım bir gün izlemek mümkün olur.

    Sakin Olmam Lazım'ı dinleyip sakin kalamadığımız ve kendisi ile 2005 te bir yola çıkarken tanıştığımız albüm macerası, Tanışma Bitti ile 2007 de devam etti. 2010 da çıkan Sandık ta çok iyi bir albüm iken 2012 de ki Aşkın Izdırabı albümüyle kalitesini devam ettirdi ve 2016 da Beni Büyüten Şarkılar albümüyle covera burun kıvıran bünyemi mest etti. Hala çok içten ve güzel coverlar yapıyor. Dijitalleşen dünya da maalesef günümüzde esaslı albümler yapılamıyor, yapılmıyor satılmadığı için. Tek tük parçalarla idare ediyoruz artık. 

     Özellikle Hayko'nun gayet başarısız bir deneme olan 2006 yapımı Araf  filmine yaptığı şahane film müzikleri, gönlünde her zaman sinema ateşi yanan bünyeme bir gün bir film çekme şansına erişirsem belki müziklerini   Hayko Bey yapar şeklinde temennide bulunmama neden oluyor. Ufo Projesi adlı bir kısa film denememde sonda yazılar akarken bir şarkısını da kullandım ama telif yemeyiz umarım buraya da yazıyoruz! (hehe) Kısacası Yalnız Kalsın dedin ama senin sayende hiç yalnız hissetmedim Hayko. Seviyoruz seni ve müzik grubunu. Xtreme meraklısı aksiyonlu rokçı, eş, müzisyen ve gördüğüm en iyi söz yazarlarından biri. İyi ki varsın ve siz de iyi ki okudunuz.

Kalın sağlıcakla.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Derbi Günü

Büklüm Büklüm

Kazayla